blog jest zamkniety. Vide post Noworoczne postanowienie

Opublikowano moj post o Szwajcarii. Co prawda po jakims prawie roku od napisania tamtego artykulu. O pracy na bedacmlodymlekarzem. Nie ejstem w stanie wszystkim odpisac.

Tak dla wyjasnienia. Po pierwsze moje przygody przezylem samemu i bylo to juz prawie dwa lata temu. Czasy sie zmieniaja. Jestem przez te prawie dwa lata z dala od szpitalnego mainstreamu i - moj wpis to retrospekcje. Za trzy lata bede mial 40.  Stary pierdola na dwa kola bez specjalizacji - spojrzmy prawdzie w oczy - nie mam juz energii dwudziestokilkulatka, a to ze sie nauczylem tych jezykow obcych i zajmuje Januszowaniem biznesem na nikim wlacznie ze mna wrazenia nie robi.

Dlatego tez - mlodosci - orla Twych lotow potega. Gratuluje mlodym z Kantonsspital Argau ze dostali sie na wymarzona specjalizacje i ida swoja droga.  Umowa na  czas nieokresklony - Rewelacja, moi szwajcarscy znajomi zzielenieja z zazdrosci, i chyba beda sie tam bewerbowac. Mlodzi , zdolni, inteligentni - zapracowali sobie i zostali nagrodzeni. Przyplywy dobrej energii. Az mi sie w mojej pracy milej robi. Robi sie jakos fajnie ze nie wszedzie jest taka kloaka i takie szambo jakie ja znam ze swoimi znajomymi. Mozna by powiedziec ze kolko frustrtow przyciaga taka atmosfere, na zasadzie - jak sracie pod siebie bez przerwy to widzicie swiat w zasranych kolorach.

A ja sie nie bewerbuje wiecej bo to nie ma sensu. Spojrzmy prawdzie w oczy - nie jestem juz najmlodszy, specke moglbym robic wtedy - kiedy bylbym na miejscu tej mlodej radiolozki in spe  i innych mlodszych kolegow - boczy ktos chce zatrudnic trzydziestokilkulatka co byl tu i tam i nigdzie miejsca nie zagrzal? No nie oszukujmy sie - bo skoro nie umiesz zagrzac nigdzie meijsca i wszedzie masz problemy - to niestety tez masz problem ze soba. To wiem od dawna. Jak nie umiesz zamknac mordy kiedy szef mowi ty polski psie - a masz trzydziesci kilka lat i idziesz na wojne - to czego sie spodziewasz, ze po tym, jak mu powiesz kim jest to ze Ciebie gdzies poprze ? Przegrales wojne i po Tobie. Nalezysz do biotopu. Czas zejsc ze sceny - pokonanym i oddac pola mlodym. W zyciu sztuka jest nie zeglowac po spokojnym morzu bo to potrafi kazdy. Sztuka jest wlasnie umiec zachowac sie w sytuacjach nadzwyczajnych. To ze ja w zyciu trafilem wiele razy bardzo zle to jedno. Drugie jednak - to to jak ja na to reagowalem.  Wielu innych w mojej sytuacji zachowalo by sie inaczej, bez eskalacji - bo nie oszukujmy sie - bedac lekarzem asystentem musisz umiec sie zachowac wlasnie i nie reagowac w sposob nagly i nieprzemyslany. Ci, ktorzy ta sztuke opanuja - beda szli dalej - Ci, ktorzy beda sie stawiac - nie beda gietcy i elastyczni - zostana zlamani niczym zapalka przez sztorm. Owszem, to nie jest  okkiedy jest sie ksenofobicznie traktowanym niczym ostatnie gowno ale zaden z Chefarztow nie ma w swojej umowie byc milöym i kolezenskim. Medycyna to wojsko i hierarchia - zabijanie pacjentow nie jest na tyle problematyczne co niesubordynacja.

Dwa lata przerwy to w medycynie duzo - dwa lata januszowania - owszem. Teoretycznie byloby warto skonczyc sopecke bo jest sie blisko, brakuje tylko roku A Klinik. Praktyczbnie odkad jestem w biznesie - sam nie zatrudnilbnym raczej kogos takiego jak ja w A klinik. Ani to najmlodszy, wiec i obciazenia dyzurowe znosic bedzie slabiej niz 10 lat mlodsi, ani tez wybitny - i ciagle zmienial cos, ciagle cos nie pasowalo.

Mlodzi maja inne nastawienie i - dostakli sie od razu do A-Klinik w inny sposob niz ja widzialem - bewerbowali sie i dostali bez kombinacji. Suuuper i niech im sie jak najlepiej wiedzie. To milo czytac ze komus sie wiedzie zawodowo lepiej niz mi wiodlo - bez jakiejs zawisci - ciesze sie ze komus idzie.

Czasami wierze w przeznaczenie. Ze to wszystko co mi bylo pisane - taka zwykla fucha usypiacza wyrobnika nie byla mi pisana. Cokolwiek jest, nie bedzie nudno. Zawsze mam w glowie tych pacjentow, ktorzy mnie czegos nauczyli swoja choroba czy cierpieniem.

Drodzy czytelnicy, naprawde - czas zejsc ze sceny, pokonanym, wyczerpanym - i na zasadzie - jak nie potrafisz to nie pchaj sie na afisz. Firma i zaleglosci fakturowe czekaja.Wszystko co emocjonalne lub nie zostalo juz dawno powiedziane, zwymiotowane, ilez mozna. Szkoda czasu i atlasu. Waszego.

End.

Komentarze

  1. I tak dzięki za wszystko - realizm, szczerość i pisanie bez ogródek, kubły zimnej wody i historie, po których zbierałam szczękę z podłogi, że to mogło być naprawdę. Powiem szczerze - dobrze żeś zaistniał w blogosferze, myślę, że wielu osobom przydał się inny, choć często trudny do przełknięcia punkt widzenia.
    Ja jeszcze trochę dzieckiem jestem nieświadomym, jak i niejeden studencik mojego pokroju także na ratowanie nas od złej matki medycyny trochę i za wcześnie (bo jeszcze za głupi, żeby pojąć), i za późno (bo już nogą jedną nogą w bagnie). A niektórzy, jak widać, może i z tego jakiś chleb ulepią.
    Nie mniej - choć myślę, że jesteś ostatnim człowiekiem, który potrzebuje pochwał do budowania ego, to jednak muszę napisać od siebie, że dobrze by było, gdyby każdy miał tak zdrowe podejście do sukcesów podobnych sobie i umiał przyjąć to, co życie daje w zamian. Bo miłym i grzecznym być nietrudno, gorzej jak się psujesz od środka.
    Kończę już moje wywody, bo tendencje mam stety lub nie beletrystyczno-górnolotne, a nie o to chodzi. Życzę nade wszystko szczęścia, spełnienia i stabilizacji w każdej sferze życia, niezależnie od zawodowej ścieżki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wlasnie skonczylem faktury i audyt, o 7 rano kolejna zabawa...ale - psioczac ze tyle zasuwam - no dobrze, ale chefarztowie zasuwaja troche mniej ale za mniejsze pieniadze...

    zastanawiam sie gdzie bede za 5 lat, pozytywnie patrze w przyszlosc.

    OdpowiedzUsuń
  3. Umieć zejść ze sceny w odpowiednim momencie też trzeba umieć, a decyzje podejmowane w zgodzie z własnym sobą wychodzą ostatecznie tylko na dobre.

    Jestem młody, ale cytat z afiszem sobie zapamiętałem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja bym sie tam bardzo nie umartwial na kolegi miejscu, choc rozumiem iz trudniejszy czas w zyciu
    Niektorzy w Dojczlandii to ok. 35 lat, studia koncza
    40 lat to wspanialy wiek, bo wiedza i doswiadczenie bogate
    Specke mozesz skonczyc w DE tam gdzie zaczynales ;) Tym bardziej ze Cie niewiele zostalo

    Troszke to wszystko pachnie kryzysem wieku sredniego i melancholia tegoż czasu
    Trzymam kciuki aby dołek szybko minął

    Pozdrowienia z Kolonii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie warto mi do DE bo podatkowo jest srednio. Zastanawiam sie nad kolejna spolka - a ze ojciec ma kontakty budowlane to zastanawiam sie powoli zeby wejsc na rynek uslug budowlanych -ale kupie jakas mala firme i rozwine ja zatrudniajac rodakow...

      Calkiem spokojnei osiagam sobie dochody powyzej Chefarzta wiec nie bede sie wiecej goraczkowal. Spokojnie i powoli jak kto woli. Byle z wolna i ostrozna.

      Rowniez pozdrawiam. Siedze nocami nad doktoratem i ostatnio droga witaminy B dostalem nawet miejsce - na pol etatu ale je odrzucilem delikatnie na pozniej, nie oplaca mi sie najzwyczajniej

      Usuń
    2. Dzieki Helveticusie
      - za to, że byłeś tu
      - za to, że byłeś na mlodylekarz.pl
      Twoje informacje - gdzie i jak się pracuje zagranicą, były pomocne zapewne wielu osobom w podjęciu decyzji co do kierunku dalszej kariery zawodowej medyka
      szkoda tylko, że forum na młodylekarz.pl - zdechło na dobre - tzn. nie ma dostepu do zapisów archiwalnych a było ono naprawdę kopalnią wiedzy. Szkoda - ale jest to potwierdzeniem tego , że to co dobre to już było
      Nie do końca zawsze zgadzałem się z Twoimi poglądami ale generalnie kierunek akceptowałem
      miło było mi także porozmawiać - bo to lepsza forma, pełniejsza forma kontaktu
      pozdrawiam - doktornieludzki z PL (tu niezarejestrowany -dlatego jako anonimus

      Usuń
  5. Bardzo fajnie, że dzielisz się z innymi swoimi doświadczeniami. Mogą być bardzo cenne i przydatne. Ponadto podoba mi się realizm Twoich wpisów oraz podejście do życia. To wszystko jest bardzo prawdziwe, dzięki czemu dobrze się Ciebie czyta.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Komentarze z reguly sa o wiele ciekawsze niz sam tekst. Dziekuje

Popularne posty z tego bloga

Noworoczne postanowienie.

jak mozna zalatwic na cacy medykow w Polsce